پیروک گوشت

مطبخ خانومی

پیروک گوشت

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

پیروک گوشت

با این مقدار مواد 12 عدد تک نفره تهیه می شه.

موادلازم:(برای خمیر)

آرد                 2لیوان+ نصف لیوان

زرده تخم مرغ             4عدد

شیر                 2/3لیوان

روغن                1/4 لیوان

نمک                 1قاشق چایخوری

بکینگ پودر              1قاشق چایخوری

موادمیانی:

گوشت چرخ کرده         200گرم

پیاز سرخ کرده            2قاشق غذاخوری

قارچ          200گرم

فلفل دلمه ای سبز (ودر صورت تمایل رنگی)         1عدد کوچک

رب گوجه فرنگی               2قاشق سوپخوری

نمک و فلفل          به مقدار لازم

زردچوبه           1قاشق چایخوری

آویشن            1قاشق چایخوری

رومال:

زرده تخم مرغ        1عدد

زعفران دمکرده           مقداری

طرزتهیه:

زرده ها+شیر+روغن و نمک رو باهم مخلوط می کنیم.بعد 2لیوان آرد رو با بکینگ پودر مخلوط می کنیم وکم کم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم نصف لیوان بقیه ی آرد رو با احتیاط اضافه می کنیم تا جاییکه خمیر به دست نچسبه البته کمی چسبندگی داشته باشه بهتره.بعد خمیر رو داخل نایلون می ذاریم و نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دیم.

حالا نوبت آماده کردن مواد میانی هست.گوشت چرخ شده رو + مقداری روغن در تابه تفت می دیم بعد پیاز سرخ شده و قارج تفت داده شده رو اضافه می کنیم و تفت می دیم.بعد فلفل دلمه ای رو اضافه می کنیم و تفت مختصری می دیم اگه زیاد تفت بدین فلفل دلمه ایها تلخ می شن.

نمک و فلفل و آویشن رو هم اضافه می کنیم.دستور اصلی پیروک رب نداره ولی من رب هم داخلش ریختم چون احساس کردم خیلی خشکه و چاشنی بهتری نیازه شماهم اگر دوست داشتین رب بزنین زردچوبه رو هم همزمان با رب اضافه کنین و تفت بدین.مواد میانی حاضره.

خمیر رو که استراحت کرده روی سطح صافی که آردپاشی کردیم پهن می کنیم وقالب گرد می زنیم.اگه می خواین مثل من تک نفره درست کنین تقریبا از لیوان کمی بزرگتر قالب بزنین ولی اگر می خواین اندازه تارت درست کنین می تونین از یک بشقاب به عنوان قالب استفاده کنین.

خمیرهای قالب زده رو داخل سینی فر می چینیم (سینی فر نیازی به چرب کردن نداره)روی خمیر رو کمی سس کچاب می مالیم بعدیک قاشق سس گوشتی رو روش می ریزیم و کمی پنیر پیتزا روی سس گوشتی می پاشیم.

دوباره کمی خمیر رو با وردنه باز می کنیم و با چاقو نوارهای باریک می بریم و به صورت یکی در میون روی لایه قبل قرار می دیم.راه ساده تر استفاده از خمیر توری کن هست که توی تصویر می بینین.خمیرهای توری شده رو قالب می زنیم وروی لایه قبل قرار می دیم ولبه های خمیر رو خوب به لایه قبل می چسبونیم.

برای رومال هم 1 عدد زرده تخم مرغ رو با مقداری زعفران دمکرده مخلوط می کنیم وبا قلم مو روی پیروکها می مالیم.

فر رواز 20 دقیقه ی قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم وسینی رو داخل فر قرار می دیم .حدودا 20 دقیقه ی بعد این پیروک خوشمزه آماده است و می تونین با سس کچاب سرو کنین.

امیدوارم خوشتون بیاد و درست کنین و از طعم و مزه عالیش لذت ببرین...



موضوعات مرتبط: پیش غذاها ، غذای ملل ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:پیش غذاها,غذای ملل, | 21:36 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.